Focus on interdisciplinarity not merely on one aspect of service but rather on service as a system of interacting parts that include people, technology, and business. As such, service science draws on ideas from a number of existing disciplines – including computer science, cognitive science, economics, organizational behavior, human resources management, marketing, operations research, and others – and aims to integrate them into a coherent whole.--wikipedia
ตัวอย่าง VDO clip ของบริการ car2go ที่คล้าย Avis แต่ผนวกเข้ากับศาสตร์ IT ทำให้สะดวกยิ่งขึ้น ไม่ต้องเฝ้ารถไม่ต้องนัดคืนไม่ต้องเติมน้ำมันคืน http://www.youtube.com/watch?v=Rr3DLgVKhrg
สรุป เป้าหมายของ service science คือทำให้ีชีวิตมนุษย์สะดวกสบายขึ้นโดยอาศัยสหวิทยาการเข้าช่วย